Inrasara BA TRONG MỘT

Inrasara is a pen name of a Cham writer. His career is much attached to the culture of the Chams, leaving a deep-felt remark on various fields of poetry, literature criticism and folklore collection.

In every field of his expertise, he had always created features with could not be confused with that of others. Being a researcher, critics and poet at the same time have helped serving each other and complemented each other to give him this knowledge.

Inrasara poetry has had its own voice. The personality and creativity are most apparently reflected in Inrasara of a poet – a human being who is considered himself to be always willing to take off all the burdens of his life to wander into many lands and cultures.

But above all, we see in Inrasara – a Cham person very much devoted to the Cham and writes about his ethnic with a passion for science and a deep love for his fatherland. 

Inrasara là bút danh của một nhà văn Cham. Sự nghiệp của ông gắn liền với văn hóa Cham, các tác phẩm đã để lại dấu ấn sâu sắc ở các lĩnh vực khác nhau như thơ ca, phê bình văn học và nghiên cứu văn hóa dân tộc.

Ở mọi lĩnh vực, ông luôn tạo được phong cách riêng không thể lẫn. Là một nhà nghiên cứu, nhà phê bình và nhà thơ đồng thời, cả ba hỗ trợ và bổ sung cho nhau mang đến cho ông tri thức này.

Thơ Inrasara có giọng điệu riêng. Phong cách và sự sáng tạo được thể hiện rõ nhất ở Inrasara như một nhà thơ – một con người sẵn sàng cởi bỏ mọi gánh nặng của cuộc đời để lang thang vào nhiều vùng đất và nền văn hóa.

Nhưng trên hết, chúng ta thấy ở Inrasara – một người Cham hết mình với Cham và viết về dân tộc bằng niềm đam mê khoa học và tình yêu thẳm sâu đối với mảnh đất quê hương mình.

Lời giới thiệu

“Đề án bảo tồn, phát huy giá trị tác phẩm VHNT các DTTSVN”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *